7.9.16

Sałatka z figą, szynką Serrano, kozim serem i orzechami

Sałatka dla dwojga, idealna podczas przyjemnego ciepłego wieczoru w cudownym ogrodowym klimacie..czego więcej chcieć! Jest wino, jest smacznie, jesteśmy Ty i Ja i romantyczny klimat dookoła :-)
Sałatka z figą, szynką Serrano, kozim serem i orzechami
przepis własny

Składniki:
  • 100g szynki Serrano
  • 3 świeże figi
  • opakowanie świeżej rukoli
  • kozi ser (opcjonalnie)
  • Posiekane orzechy macadamia (opcjonalnie)
  • łyżka oliwy z oliwek
  • sok z połowy cytryny
  • łyżeczka miodu
  • ocet balsamiczny 
  • świeży kolorowy pieprz do smaku
Przebrać rukolę, przepłukać na sicie i osuszyć na ręczniku papierowym z nadmiaru wody.
Figi kroimy na ósemki, przekładamy do czystego naczynia. Balsamico, sok z cytryny oraz miód łączymy razem i odrobinę podgrzewamy, następnie skrapiamy w naczyniu świeże figi i delikatnie mieszamy. Odstawiamy na 15 minut. Świeżą rukolę wykładamy na talerze, dodajemy szynkę serrano, macerowane figi i kruszymy na wierzch kozi ser. Pozostałym po macerowaniu fig syropem polewamy wierzch sałatki i posypujemy odrobiną siekanych orzechów i oprószamy świeżo zmielonym pieprzem. Podajemy. Smacznego!



5 komentarzy:

  1. Pyszne połączenie, uwielbiam! Kozi ser plus figa - rewelacja :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Moda na diete bez glutenu:) Ja juz wyprobowałam a Wy?


    https://100club.pl/artykuly/Jak-zbilansowac-diete-bezglutenowa,42.html

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda na bardzo lekki posiłek, dla mnie to jak najlepiej. Czy myślisz, że kozi ser mogłabym zastąpić fetą?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej..rozumiem, że pewnie nie lubisz koziego sera co? ja osobiście zrobiłabym tz knelki z ricotty + fety (pół na pół) z ziołami by zaostrzyć lekko smak całej sałatki. Całuję :-)

      Usuń
  4. Piękne zdjęcia!!!! Aż chce się jeść i poznawać! Ja lubię na kcalmara też wchodzić. Mają fantastyczne te zdjęcia!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga.

INSTAGRAM

zBLOGowani.pl Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i blogi zobacz moją galerię na mniamspinka.pl Durszlak.pl
Copyright © 2017 Smaki Alzacji