14.11.16

Sernik mango z marakują :-)

Kocham serniki! za ich lekkość, za piękny zapach, za smaki bo każdy jest inny, za cudowny wygląd i za inspiracje bo niebywale każdy z nich inspiruje mnie do kolejnego pieczenia, do eksperymentowania, do kolejnej weny twórczej w dekorowaniu i oczywiście do kolejnej kawowej biesiady i jak nie kochać pieczenia a zarazem jedzenia?! ..no jak! Dzisiaj sernik idealny, uwielbiany przeze mnie, z ukochanym owocem marakui..kto chętny na kawałek to marsz do kuchni i pieczemy!

 Przepis bierze udział w konkursie LAYMAN OD KUCHNI – BITWA NA PRZEPISY  www.layman.pl/bitwa-na-przepisy
Sernik mango z marakują
przepis własny

Składniki: na spód (wyjdą dwa spody)
  • 60g masła pokrojonego w plastry
  • 50g cukru
  • 1 jajko
  • 120g mąki pszennej
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia 
Wszystkie składniki przełożyć do miski i dobrze zagnieść ciasto rękoma by wszystkie składniki się połączyły. Następnie rozwałkować na spód tortownicy o rancie 20cm i pieczemy około 20 minut w temperaturze 180'
Składniki: na wierzch sernika
  • puree z jednego mango
  • 200g mascarpone
Wszystko mieszamy i odstawiamy do lodówki

Składniki: na masę serową

  • 500g sera twarogowego ( użyłam z kubełka )
  • 3 jajka
  • 120g cukru
  • 2 łyżki mąki ziemniaczanej 
  • jeden pokrojony w kostkę owoc mango
  • jeden owoc marakui
  • sok + skórka z jednej limonki
Ser łączymy z mąką. Do masy serowej dodajemy jajka i miksujemy blenderem na gładką masę, następnie dodajemy pokrojone w kostkę mango i ponownie mieszamy łyżką by rozprowadzić w masie owoc.. Przelewamy na upieczony  spód i wstawiamy do piekarnika o temperaturze 140' na 1,5 godziny. Po tym czasie sernik pozostawić w uchylonym piekarniku do następnego dnia. Przełożyć kolejnego dnia na paterę, wyłożyć na wierzch masę z mascarpone i mango i udekorować marakują, lawendą oraz jadalnymi kwiatami. Najlepiej schłodzić 20 minut  i podawać! Smacznego :-)


Ambition z dbałością

Chciałabym Wam jeszcze przypomnieć, że na hasło ZDROWE-GOTOWANIE macie 10% zniżki na produkty #Ambition w sklepie Dajar. Polecam!

Tort serowy bez pieczenia | Na zdrowie!
Chciałabym Wam jeszcze przypomnieć, że na hasło ZDROWE-GOTOWANIE macie 10% zniżki na produkty #Ambition w sklepie Dajar. Polecam!

Tort serowy bez pieczenia | Na zdrowie!
Chciałabym Wam jeszcze przypomnieć, że na hasło ZDROWE-GOTOWANIE macie 10% zniżki na produkty #Ambition w sklepie Dajar. Polecam!

Tort serowy bez pieczenia | Na zdrowie!
Chciałabym Wam przypomnieć,że na hasło  "Zdrowe Gotowanie" jest 10% zniżki na produkty #Ambition w sklepie Dajar

http://sklep.dajar.pl/ambition

5 komentarzy:

  1. Wygląda świetnie!
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Do takiego sernika pasuje dobra herbatka lub kawa, my taką przyrządzamy na wodzie przefiltrowanej przez filtr molekularny z naturalną mineralizacją, całe nasze gotowanie zyskuje na smaku i zdrowiu dzięki tej wodzie.

    OdpowiedzUsuń
  3. witam, wiem , że przepis swoje lata ma, ale trafiłam na niego ostatnio i robiłam sernik. Niestety w przepisie nie ma co zrobić z cukrem i skrórką i sokiem z limonki? domyślnie dodałam je do sera i mąki ziemniaczanej i wymieszałam, bo dopiero po dodaniu mango w kostce zauważylam, że nie mam cukru i skórki z limonki. Na szczęscie sernik wyszedł. Bardziej miałam problem z masą mango mascarpone, ponieważ zrobiłam wg przepisu, a masa nie zrobiła się sztywna a lejąca i rzadka. więc była niejako ociekającą z sernika polewą, też niewygodnie się kroiło, ale koniec końców smakowo dobre :) jeżeli chodzi o mango to dla laika też będzie problemem "1 mango", bo w sklepach jest mango małe ok300g, a jest duże, gotowe do zjedzenia, które waży ok. aż 700g!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga.

INSTAGRAM

zBLOGowani.pl Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i blogi zobacz moją galerię na mniamspinka.pl Durszlak.pl
Copyright © 2017 Smaki Alzacji