9.10.17

Ciasto maślane i test Kenwooda

Udało mi się ostatnio wygrać pięknego czerwonego Kenwooda, serio, jest przecudowny! Miłość od pierwszego wejrzenia i Kitchen Aid poszedł na tę chwilę w odstawkę - pewnie jest mu przykro ale każda nowa rzecz tak cieszy, że nie jest człowiek w stanie tak zwyczajnie odstawić jej w kartonie na bok. Pierwsze koty za płoty i mój czerwony K jest już wyciągnięty z kartonu, postawiony na honorowym miejscu a co najważniejsze przetestowany! Zaskoczył mnie szczerze mówiąc bo korzystałam jakiś czas temu z innego bardzo podobnego domowego sprzętu i niestety uznałam go za beznadziejny! prawie siły biedak nie miał podczas tego miksowania a nic ciężkiego i gęstego nie miksowaliśmy! Kenwood jest po pierwsze lekki jak na mikser, po drugie cichy a po trzecie mega szybki jak na jego parametry i to bardzo mnie zaskoczyło bo różnicy między Kitchen Aid nie widzę a mój kiciuś nie był wersją domową a gastronomiczną z metalową dzieżą 2l więc tym bardziej byłam zaskoczona działaniem Kenwooda! Pierwsze ciasto maślane zmiksowane, wcale nie było łatwo bo miksuje zwykle je bardzo długo więc domowy sprzęt już kilka razy powinien być wyłączony do odpoczynku a ten nic...dawał dzielnie radę i nie był w ogóle gorący!

Letnie ciasto maślane z truskawkami i maliną
przepis Piotra Kucharskiego

Składniki:
  • 200g masła w temperaturze pokojowej
  •  200g cukru
  • 4 jaja
  • 3 łyżki mleka
  • 200g mąki pszennej tortowej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • owoce
Masło z cukrem ucieramy na bladą puszystą masę. Dodajemy po jednym jajku nie przerywając ucierania, Gdy masa podwoi objętość dodajemy mleko i mąkę z proszkiem. Delikatnie mieszamy od spodu szpatułą i przekładamy do foremki wyłożonej papierem do pieczenia. Układamy ulubione owoce, posypujemy kruszonką i pieczemy około 45 minut w temperaturze 170'
Po ostygnięciu oprószamy cukrem pudrem.
Smacznego :-)

5 komentarzy:

  1. Pyyyszny przepis i świetne zdjęcia! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Chociaż tu zapachniało wiosną. Proszę powiedzieć, czy można z mrożonymi owocami? Wygląda bardzo apetycznie, do tego szklana zimnego mleka.

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajny taki placuszek, upiekę na weekend , jak znam moją rodzinę to zniknie jak świeże bułeczki.

    OdpowiedzUsuń
  4. Właśnie zaczął się sezon na truskawki, ale strasznie drogie w tym roku. Czytając przepis już mi się podoba , bo szybki i prosty.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga.

INSTAGRAM

zBLOGowani.pl Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i blogi zobacz moją galerię na mniamspinka.pl Durszlak.pl
Copyright © 2017 Smaki Alzacji